Voorbeeld oefeningen

 

Enkele voorbeelden

Gratis oefenen

De bergmeditatie

 

Deze meditatie is een oefening uit het 8-weken programma.   Zoek je een plek waar je even niet gestoord kan worden en je rustig kan zitten.  Je kan de oefening via onderstaande link beluisteren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik denk dat...

De volgende oefening maakt deel uit van de tweedaagse training in mindfulness vaardigheden.

 

We werken in deze oefening met een storende, negatieve gedachte.  Dat kan inhoudelijk natuurlijk heel wat zijn.  Ik ben dom.  Ik ben te dik.  Ik ben lelijk.  Ik ben een kluns.  Ik ben x.    Zoek even naar een gedachte die wel eens door jouw hoofd spookt en die je tegenhoudt om te doen wat je eigenlijk zou willen doen.

Heb je ze?   

 

Laat deze goed tot je doordringen.  "Ik ben x".  (vb: ik ben een kluns.)  Neem er even een minuutje voor.  Wat voel je?  

 

Neem nu dezelfde zin en voeg eraan toe "Ik denk dat ik x ben."   (vb: ik denk dat ik een kluns ben.)  Laat nu ook dit goed tot je doordringen.  Wat stel je vast nu je 'ik denk dat' hebt toegevoegd?

 

Maak er nu eens van "Ik merk op dat ik denk dat ik x ben."  (vb: ik merk op dat ik denk dat ik een kluns ben.")  Wat gebeurt er nu met je?

 

 

Zin in een Yoga en Mindfulness Retraite?

Zin in de intensieve tweedaagse training van mindfulness vaardigheden?